Anna Cakes

Anna Cakes

A legőszibb sütemény: sós karamellás almáspite

2019. november 04. - Anna Cakes

Sziasztok,

bár megint eltűntem egy ideje a torták rengetegében, elhoztam nektek a legkirályabb és örök kedvenc őszi sütimet, a jó öreg almás pitét, ahogyan én készítem: jó vajas tésztával, sós karamellel. Dolgozzunk meg azokért a plusz kilókért!

Viccet félretéve, egy szelettől nem dől össze a világ, ellenben annál fantasztikusabb ízélményben lesz részed, és nagyjából nettó 30 perc alatt tuti sütikét varázsolhatsz magadnak. Na lássuk!

Hozzávalók egy kb. 20 cm-es piteformához:

Tésztához:
- 300 g liszt
- 100 g vaj
- 50 g barnacukor
- tk. fahéj
- 1 db tojás
- 1-2 ek. tejföl
- 1 tk. sütőpor

A lekenéshez:
- 1 db tojás

A töltelékhez:
- 4-5 db közepes alma
- 2 ek. cukor
- 1 ek. fahéj
- 1 tk. szegfűszeg
- 1 tk. vaníliapaszta/ 1 cs. vaníliáscukor
- kicsi víz
- fél citrom leve

Sós karamellszószhoz:
- 400 g cukor
- 250 g zsíros tejszín
- 120 g vaj
- 1 tk. só

A vajat a sütőporos liszttel elmorzsoljuk, majd hozzáadunk minden hozzávalót és jól összegyúrjuk. Kivajazott piteformába nyomkodjuk, vagy kinyújtjuk, és méretre vágjuk a formába. Villával megszurkáljuk a tésztát. Előmelegített sütőben 170 °C-on kb. 10-15 percet sütjük. Tehetünk bele pitenehezéket, de én például a sütőből kivéve forrón egy tiszta konyharuhával szoktam lenyomkodni a tésztát. 
Míg a tészta sül, elkészítjük a tölteléket. Az almát felkockázzuk (hámozni, reszelni is lehet, én kockapárti vagyok), a többi hozzávalóval egy lábasban kicsit "megrottyantjuk", hogy levet eresszen (ha reszeljük, nem szükséges rottyantani :D). Ráöntjük a tésztára, a maradék nyers tésztát kinyújtjuk, csíkokat, vagy tetszőleges formákat szaggatunk és elhelyezzük a pitén. Lekenjük tojással és további 100 percig sütjük.
Ezalatt elkészítjük a sós karamellt: a cukrot kis lángon megolvasztjuk, időnként megkeverjük. Mikor már aranybarna, hozzáadjuk a puha vajat, és egyneműsítjük. Ezután jöhet a langyos (langyos, a hideg összekapja!) tejszín, és a só. Összeforraljuk, hagyjuk kihűlni kicsit, majd a pitével együtt tálaljuk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://annacakes.blog.hu/api/trackback/id/tr6915287760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása